چه کسی بیت کوین را ساخته است؟؟؟؟

چه کسی بیت کوین را ساخته است؟؟؟؟

سازنده بیت کوین کیست؟

بیت کوین اواخر سال 2008 متولد شد.فرد یا گروه ناشناسی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو، مقاله ای را به تعداد زیادی از متخصصین علم رمزنگاری ارسال کرد که در آن از پول الکترونیکی جدیدی صحبت کرده بود.ساتوشی ناکاموتو در این مقاله که از آن به عنوان وایت پیپر هم یاد میکنند، بیت کوین و نحوه کار کردن آن شرح داده بود.سازنده بیت کوین فرد یا گروه ناشناسی تحت نام مستعار ساتوشی ناکاموتو است.

بیت کوین کار خود را در سال 2009 آغاز کرد.ساتوشی در سال های ابتدایی در پروژه حضور داشت و نواقص آن را به همراه توسعه دهندگان دیگری که به پروژه می پیوستند بر طرف می کرد تا اینکه اواخر سال 2010 ناپدید شد.

تاکنون پس از گذشت 10 سال از ایجاد بیتکوی، هنوز هویت ساتوشی مشخص نشده است.ساتوشی میتواند یک فرد یا یک گروه برنامه نویس و یا حتی یک سازمان مخفی دولتی باشد.فرضیه های بسیارزیادی درباره هویت ساتوشی ناکاموتو وجود دارد که در کنار آن مدعیان بسیار بیشتری هم خود را ساتوشی ناکاموتو معرفی کرده اند.با این حال هیچ کدام از آ ها مدارک کافی برای اثبات ادعایشان ندارند.

چرا ساتشی ناکاموتو هویت خود را مخفی نگه داشت؟

یکی از دلایل احتمالی، در خطر بودن جان ساتوشی ناکاموتو به دلیل ساخت بیت کوین است.این نوآوری اقتصادی توانایی کنار زدن بانکهای بزرگ و موسسات مالی را دارد و به همین دلیل از همان ابتدا دشمنان زیادی می توانسته داشته باشد.در صورت مشخص بودن خالق بیت کوین، امکان دستگیری و روبرو شدن با خطرات مختلف می توانست گریبان گیر فرد یا گروه سازنده آن شود.

از سوی دیگر گفته شد که بیت کوین تحت کنترل هیچ کس نیست. این ویژگی که از آن به عنوان غیر متمرکز بودن یاد میشود در یکی از ایمیل های به جا مانده از ساتوشی ناکاموتو آمده است که تنها زمانی تحقق می یابد که هویتش را مخفی نگه دارد.در صورتی که هویت سازنده بیت کوین ناشناس نبود، در این صورت نظرات و عقاید ساتوشی ناکاموتو می توانست طی روند توسعه شبکه تاثیر بسیار زیادی بر روی آن داشته باشد و آن را از حالت غیر متمرکز بودن خارج کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *